Komisja

Zadania

Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  1. Komisja inicjuje działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracją społeczną osób uzależnionych od alkoholu w zakresie:
  • zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,
  • udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,
  • prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, a w szczególności dla dzieci i młodzieży,
  • wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
  1. Do zadań Komisji należy w szczególności:
  • rejestracja i rozpatrywanie zawiadomień osób i instytucji o przypadkach uzasadniających wszczęcie postępowania o zastosowaniu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu;
  • prowadzenie postępowania w stosunku do osób nadużywających alkoholu poprzez:
     
    • interwencję wobec osoby zgłoszonej do leczenia (zaproszenie strony, świadków, wywiad w środowisku),
    • kierowanie na badanie przez biegłych psychiatrów i psychologów, w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia i wskazania sposobu leczenia,
    • monitorowanie przebiegu leczenia,
    • wnioskowanie do sądu o zarządzenie przymusowego doprowadzenia osób, które uchylają się od poddania się badaniu w przedmiocie uzależnienia od alkoholu,
    • kierowanie do sądu wniosków o wszczęcie postępowania o zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu – w przypadku orzeczonego przez biegłych uzależnienia.
  • opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z Uchwałami Rady Miasta;
  • dokonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta, na podstawie upoważnienia wydanego przez Prezydenta Miasta;
  • współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Miasta, zakładami pracy, stowarzyszeniami, instytucjami oraz innymi podmiotami w zakresie promocji trzeźwego stylu życia i wartości abstynencji oraz rozwiązywania problemów alkoholowych.
  1. Komisja wydaje opinie w sprawie projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz podejmuje inne zadania, wskazane przez Prezydenta Miasta.

 

Skład

Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  1. Aleksandra Chudzik – Przewodnicząca,
  2. Roman Strączek,
  3. Dariusz Piotrowski,
  4. Danuta Piecha,
  5. Dorota Masłowska,
  6. Marzena Krawczyk,
  7. Barbara Koza,
  8. Robert Gembalczyk,
  9. Aleksandra Nieszporek,
  10. Irena Pietrasz,
  11. Sylwia Paszenda-Sola.